torsdag 17 juni 2010

Åldern tar ut sin rätt

Igår eftermiddag hade vi picknick med jobbet. Lite mat och vin i solen med arbetskamraterna. Vi var ett gäng som bröt upp redan vid 18-tiden och forcerade Västerbron i rasande tempo, framme vid Hornstull var vi törstiga igen och kände att det var nog lite tidigt att skiljas åt redan nu... Vi slank in på ett ställe och tog en öl och pratade, tog en öl till och pratade lite till osv.

Vid halvelvatiden var jag hemma och stupade i säng. Idag gick jag som vanligt upp kl 5 och jag har varit så trött, så trött, så trött.

Har inget minne av att det var så förr om åren. Då törnade man in först på småtimmarna för att skutta upp och jobba kl 8 dagen efter - inte var man trött inte. Skönhetssömnen har blivit viktigare med åren.

4 kommentarer:

  1. Något har hänt... Är det åldern tro?

    SvaraRadera
  2. Om jag gick upp kl. 05 så skulle jag också vara aptrött, oavsett vilken tid jag hade lagt mig kvällen innan tror jag. Mellan kl. 01.30 - 05.30 vill min kropp bara sova.

    SvaraRadera
  3. Stort: Det är nog det.

    Knasterfaster: Ibland är det tungt men fördelen är att jag får gå hem tidigt.

    SvaraRadera
  4. Men trevligt hade vi i alla fall :)

    SvaraRadera