söndag 27 juni 2010

Om mindre än sex månader är det julafton

Nu sitter jag här nyduschad och fräsch som en nyponros. Imorse masade jag mig iväg till gymet och efter det har jag arbetat i trädgården. Varför njuta av midsommarhelgens sista lediga dag?  

Jag har klippt häcken och har nu ont i en muskel i underarmen som förmodligen bara används när man klipper just häcken (om man inte är kille då används den även till annat – ni kan nog lista ut vad). Häcken var dessutom full av gammalt pollen så det har kliat ordentligt i både näsan och ögonen.

När jag slitit med detta bjöd maken på middag, det blev grillat och ett glas rödvin. Pluspoäng till honom! 

4 kommentarer:

  1. Hoppas maken slipper ha ont i underarmsmuskeln. Både gym och trädgårdsarbete - duktigt jobbat!

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!

    Jag tänkte på det i morse, att det är mindre än ett halvår till jul. Herregud vad snabbt det går! Bäst att skynda sig att njuta av sommaren!

    SvaraRadera
  3. Julafton var det ja...
    Det känns lite avlägset trots allt men tiden brukar ju rusa fram i expressfart så snart stressar man väl runt och jagar julklappar.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  4. Knasterfaster: Gym o trädgårdsarbete - ibland slår man på stort

    Stort o smått: Ja imorgon kan det vara för sent

    Gafflan: Jag brukar köpa den första i september...

    SvaraRadera