söndag 21 oktober 2012

Böcker


Ser just en intervju med Malin Persson Giolito på TV. De säger att hon har över 5000 böcker hemma och jag inser att jag ligger i lä.

Nu kan jag med gott samvete säga till mannen att jag inte är värst när han gnäller på alla mina böcker. Han har ingen som helst förståelse för att jag sparar böcker när jag har läst dem, men min dröm är att göra ett bibiloteksrum när barnen flyttar hemifrån. Där ska jag ha mina böcker, en skön fåtölj och en bra lampa.

Jag har läst Malins tidigare böcker Dubbla slag och Bara ett barn och kan rekommendera dem till er som ännu inte stiftat bekantskap med henne. De är riktigt bra

9 kommentarer:

  1. Oj, inte klokt . Vilken plats det måste ta.

    SvaraRadera
  2. ja, såg det också. Och när de sa att Leiw G W Persson var pappan, hörde jag likheten i pratet- det där släpinga... :)

    SvaraRadera
  3. Jag ska också ha ett bibliotek hemma när barnen flyttat. Bara ett barn har jag läst. Mycket bra bok.

    SvaraRadera
  4. Ska försöka komma ihåg det författarnamnet. Jag har inget behov av att spara böcker men jag skulle ändå väldigt gärna vilja ha ett rum med böcker.

    SvaraRadera
  5. Klart man sparar böcker! Det är ingen slit och släng grej!

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset! nja, jag brukar faktiskt ta endel pocketböcker till jobbet nu, de börjar bli så många...

    SvaraRadera
  7. Jag såg också det där programmet och senare på kvällen när jag skulle gå och hämta mig en ny bok i min hylla för att läsa får jag se att underst i den traven med böcker ligger både Malins och Leifs bok. Lite lustigt är det för jag hade heller inte en aning om att de var släkt. Och inte har jag läst något av dem heller så det ser jag fram emot nu.

    SvaraRadera
  8. Tack för lästipset, så härligt med ett hemma bibliotek, hur stora e barnen, hehehehe
    ha de Fia

    SvaraRadera