torsdag 22 december 2011

Bredband

Vi har haft lite problem med vårt bredband och sonen blev till slut så sur att han bytte leverantör. De fixade bytet som skulle ta 3 månader och skulle ske på nyårsafton!? Efter detta har inte vårt gamla bredband strulat en enda gång...

Jag frågade sonen om han kunde tänka sig att vara utan bredband under nyårshelgen eftersom det förmodligen inte finns någon support öppen den helgen. Det hade han inte tänkt på..., det hade nog inte det övertagande bolaget tänkt på heller.

I september fick vi ett meddelande från de nya att bytet skulle ske 111231 och jag tänkte vad bra. Igår fick vi ett meddelande att bytet skulle ske 120102. Jag ringde och frågade varför de ändrat sig och fick till svar att de inte har några tekniker som kan göra arbetet under helgen. Det förstår jag men varför inte skriva det från början? Jag bad då att få ett gratis mobilt bredband att använda under glappet och efter många omkopplingar till olika avdelningar fick jag det. Eller jag har inte fått det än men jag ska få det innan nyår...

Det jag irriterar mig lite på är sättet detta skötts. Stora bolag borde veta när det är storhelger och se till att man får rätt info angående bytet från början. Om det blir sådana här glapp borde de erbjuda mobilt bredband direkt. Om jag inte hade ringt så hade jag aldrig fått något utan stått utan bredband i 2 dagar hemska tanke.

12 kommentarer:

  1. Tur man är lite " omsigokringsig" som vi säger här hemma :-)

    Lycka till med uppkoppling o ha en alldeles underbar jul!!

    SvaraRadera
  2. Ja de gör lite som de vill, hoppas de funkar under helgen.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  3. Herregud, jag skulle vilja ha dig till granne, arbetskamrat, chef and so on! :-) Nemas problemas!

    SvaraRadera
  4. Kan hålla med dig till fullo. Dåligt, dåligt!

    SvaraRadera
  5. Stora bolag är väl (tyvärr) de som KAN missköta sig, för de är just stora...
    De små måste sköta sig, för annars tappar de de få kunder de faktiskt har!

    Men hoppas ni hinner få det mobila nu då. Jag hade inte överlevt utan internet. (I-landsproblem. Ha ha!) :-D

    SvaraRadera
  6. Jag finner tanken på att vara utan bredband under en helg märkligt befriande, att inte behöva ta beslutet att vara nedkopplad själv ;)
    Håller för övrigt med om att stora bolag (och små) kan bli bättre på att tänka hela vägen MEN det är trots allt människor det handlar om och då blir det tokigt ibland.
    Härligt att de löste det till slut i alla fall.

    SvaraRadera
  7. Ganska typiskt det där. Har det någon gång hänt att ett sådant där byte funkat felfritt, tänker jag. Och hoppas att jag har fel...

    SvaraRadera
  8. Och de kunde inte tänka sig att göra bytet 29 eller 30 istället? Knasbollar.

    SvaraRadera
  9. Det där lät ju inte skoj :( ville titta in för att önska en skön julhelg, julkram från 3 tanter

    SvaraRadera
  10. Stora bolag verkar inte alltid bry sig om sina kunder. Håller tummarna för att ni får mobilt bredband!

    SvaraRadera
  11. Undrar hur krångligt det skulle vara för dom att byta innan nyårsledigheterna, så det slapp bli nåt glapp alls?

    SvaraRadera