söndag 13 februari 2011

Trött

Denna helg har rusat på i 180.

Igår var det först barndop. Min lillasyster skulle döpa sin förstfödde och min förstfödde var fadder, båda skötte sig utmärkt. Min systers barndomskompisar var chockade över att min var  SÅ STOR, de har ju inte sett honom sen han var bebis. Själv var jag glad att han var så stor, jag tittade på alla 0-5 åringar och tänkte: Skönt att jag har det bakom mig. Tror inte att jag skulle orka med deras energi idag

Lillasyster hade gjort ett bra val när det gällde psalmer och valt såna' som de flesta kan  som Trygga räkan och prästen var lättsam. Ett bra dop med andra ord.

Sen bar det iväg på 40-årsfest. Det var oxå trevligt med god mat och trevliga männsikor. Jag var chaufför och var så trött när vi skulle hem att jag nästan kände mig full. Men spik nykter fraktade jag hem mig och maken. När vi anlände hem kl 3 i natt satt båda våra tonåringar vid sina datorer... jo jo när katten är borta dansar råttorna på bordet

Idag är jag väldigt trött och det  lutar åt att det blir pizza till middag.

Jag har beställt en ny kamera. Får se om jag lägger upp lite fler bilder när den kommer

22 kommentarer:

  1. Vad är mer passande med en pizza en sådan här dag.

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig lördag!! Och pizza...ett självklart val en sådan dag...f*n nu blev jag pizzasugen....

    Vad har du beställt för kamera?? Det är kul med nya "leksaker"

    Kram/caja

    SvaraRadera
  3. Efter en fest är pizza det självklara valet! :)

    SvaraRadera
  4. Oh, nu blev jag sugen på köpepizza, jag som ska äta resterna från igår!

    SvaraRadera
  5. Förstår att du är trött. Jag har inte gjort nåt, nästan, och jag är ändå trött.

    SvaraRadera
  6. Pizza är inte dumt när man nästan har en "dagen-efter-dag" :D

    SvaraRadera
  7. Jag skulle heller inte vilja ha små barn igen, nu är det helt perfekt!

    SvaraRadera
  8. Det är en trött månad -helt enkelt! Nej, inte börja om med smått, man bleve galen!

    SvaraRadera
  9. Ser fram emot bilder från nya kameran!

    SvaraRadera
  10. Petra, Caja, Jess, Maj, Huskatt: Pizza är verkligen gott vissa dagar

    Nilla: visst är det konstigt denna trötthet

    Oslo: Håller med

    Spader: Nej huvva

    Anki: Den borde komma under veckan

    Åsa: Jag höll ganska mycket (och snusade)

    SvaraRadera
  11. Somnade en 20 minuter starx efter dusch, inte så lyckat för håret var fuktigt och nu fryser jag in i märgen!

    SvaraRadera
  12. inte undra på att du var trött efter en sådan där dag, men pizza går väl alltid hem
    kramar

    SvaraRadera
  13. Hmm..ja, det där med att vara uppe så länge nu när man inte är 17 längre är ju så j-a jobbigt!Vill helst i säng före 00.00. Herregud, man skulle ju kunna tro att det är dags för hemmet redan*fniss*

    Det funkade bra det där med alt+0248! Tack! Men då använder jag ju inte den tangenten där det där konstiga tecknet står alls...man kan ju undra varför de ens har skrivit dit det då...bara för att förvirra en antagligen*rynkar pannan*

    Ha en skön söndagkväll nu!

    SvaraRadera
  14. Ja här har vi helt tappat kontrollen över råttorna-suck, dock verkar sonen börja haja att det är hans betyg som ryker när han sitter uppe hela nätterna-och hans framtid. I fredags var han tom påläst inför ett historieprov och då gick inga bussar...ironi. Låter som ni haft en trevlig helg iaf. /L8

    SvaraRadera
  15. Trevligt med barndop! =) Det är så fina händelser i livet..
    Och pizza lät ju som en utmärkt ide dagen(efter) till ära =D

    SvaraRadera
  16. Pizza är kanon på en söndag, när man inte orkar laga mat.
    Ha en gooo söndag

    SvaraRadera
  17. Kul med ny kamera. Ser fram emot bilderna. :-)

    SvaraRadera
  18. bra helg, men alldeles för snabb, som vanligt :(

    SvaraRadera
  19. Vilken härlig helg, tiden rusar fram för fort på helgerna bara...

    Kram

    SvaraRadera
  20. Pizza är perfekt.
    Ny kamera. Skoj!!!
    Kram.

    SvaraRadera
  21. Ok att vara trött när man har gjort roliga saker. Spännande med ny kamera. Jag har önskat mig en i födelsedagspresent, trött på att ta foto med mobilen. Vilken sort har du beställt om man får fråga ?

    SvaraRadera