söndag 20 februari 2011

Den som väntar på nåt’ gott…..

Tro det eller ej men jag har fått ett brev från försäkringskassan där de ber om ursäkt.

Det var en gång för länge länge sedan .....när sonen började gymnasiet. Då fick jag både studiebidrag och barnbidrag för honom. När jag i september fick 3 månaders retroaktivt barnbidrag + septembers barnbidrag och studiebidrag kontaktade jag FK och undrade om det verkligen var rätt .  Nej det var det ju inte och jag skulle betala tillbaka det jag fått för mycket av. Helt ok.

Men sen fick jag ett spydigt brev där det stod: att jag skulle betala tillbaka, att jag borde insett att jag inte hade rätt till ersättningen osv.

Det var ju faktiskt jag och inte de som hade insett detta! Dessutom fick jag allt som allt 3 eller 4 brev om beslutet samt hur jag skulle betala tillbaka och vilken summa jag skulle betala. Jag blev förbannad och skrev ett brev där jag betackade mig för att bli anklagad för något jag faktiskt var oskyldig till samt att de borde kunna vara lite mer kostnadseffektiva och skicka all information i ett och samma brev.

Nu över ett år senare har jag alltså fått ett svar och en ursäkt.


14 kommentarer:

  1. Jösses, tog det sådan tid till att skriva en ursäkt? Idioter...

    SvaraRadera
  2. Skönt att få rätt till sist.
    Ha en bra söndag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. WOW...tänk så stiligt att kunna erkänna sina fel och brister....guuud vad elegant av dem, de som annars är så ofelbara....(märktes ironin??)

    SvaraRadera
  4. Bättre sent än aldrig???

    Vad är det för människor som jobbar på FK? Bittra gamla tråkmånsar?
    Ha det bra och BRA att du fick en ursäkt!

    SvaraRadera
  5. Hoppsan, det måste ha kommit oväntat?

    SvaraRadera
  6. Snabb handläggning ser jag. Jag tycker att myndigheter överhuvudtaget är ganska duktiga att försöka sätta sig på höga hästar och liksom köra någon slags "vi är bäst och du är lite korkad"-attityd som jag kan störa mig otroligt på.

    SvaraRadera
  7. Inte mer än rätt ! Obehagliga typer kan de vara på FK.

    SvaraRadera
  8. FK :(
    Jag är lite lack på dom just nu och nu fick jag ännu mer vatten på min kvarn, hehehe och tack!

    SvaraRadera
  9. Smidigt ! Not ! Men bra att du fick en ursäkt.

    SvaraRadera