tisdag 30 april 2013

Varför göra det lätt

när man kan krångla till det?

Det ringde på dörren och jag öppnade. När jag återvänder till övervåningen frågar sonen om det var matleveransen (jag har beställt från mathem). Jag svarar nej. Då frågar han om det var pappa? Jag svarar nej. Då frågar han om det var lillasystern och jag svarar återigen nej. Då frågar han:

-Vem var det då?

Jag undrar om det inte hade varit lättare att ställa den frågan direkt...

För er nyfikna kan jag tala om att det var tre osmarta tjejer som tiggde tomflaskor eftersom de samlade till en klassresa. Osmarta undrar ni? Ja hade de varit smarta hade de kommit imorgon när folk har tomflaskor efter valborgsfirandet.

2 kommentarer:

  1. Väldigt osmarta tjejer, och lite osmart son också ;-)
    Jag ÄR imponerad, kolla hos mig :-D

    SvaraRadera