söndag 16 september 2012

Vidare studier av folk beteende

I morse hängde jag på låset utanför en stormarknad nära mig jag var extremt sugen på onyttig frukost. Eftersom jag var tidig ställde jag mig i solen och väntade på att det skulle bli öppningsdags.

Man kan då passa på att studera sina medmänniskors beteende... Två stycken ställer sina bilar på de rutor som är till för bilar med bilbarnstolar, ingen av bilarna innehåller småbarn. Den ena innehöll en tjock tant som ställde sig bredvid bilen och rökte och den andra en lagom tjock man i sina bästa år. Ytterligare två bilar innehållande fullt friska människor ställer sig på handikappsplatserna.

Vid den tiden på morgonen kunde de välja och vraka och få i princip vilken plats som helst utan att behöva gå några steg i onödan men väljer ändå att ta platser som är avsedda för folk med speciella behov.

Jag undrar hur folk är funtade

Tillägg till alla nyfikna som frågat. Det blev oboy och rostad bröd men ost eller honung.

10 kommentarer:

  1. Friska människor som tar handikappsrutor skulle fan få bilen pajjad! Jag blir så förbannad när jag ser sådant så jag kan faktiskt stanna kvar och skälla ut människan som tillhör bilen!

    SvaraRadera
  2. Det är spännande med folk, hur de beter sig. Vilka tar bilar, vilka cyklar. Sedan aknske är det avståndet till affären som också gör att man tar bilen. Handikapp som inte syns kan vara en anledning varför de får parkera på handikapparkeringen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. men då brukar man ha ett tillstånd i rutan...

      Radera
  3. Det finns handikapp som inte syns på utsidan...
    Håller med dig om att det är spännande att studera folks beteende. Vad åt du till frukost?

    SvaraRadera
  4. Men handikapp som inte inte syns på utsidan kräver inte heller kryckor, rullator eller rullstol! Nej, hålla sig till vanliga platser. Jag undrar också, vad åt du?

    SvaraRadera
  5. Att studera människor borde vara en högskolekurs! Jag skulle ta den kursen på en gång. Det är underbart att se hur folk beter sig i vissa situationer. Frukosten får vi självklart veta snart. Eller?

    SvaraRadera
  6. Vad blev det till frukost? Kan inte annat än att hålla med i din frustration och undringar om folks beteenden.

    SvaraRadera
  7. Men visst blir man frusterad, undrar var dom skulle ställa sig om de blev handikappade eftersom parkeringarna är upptagna av friska mäsnniskor.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  8. Folk är totalt egofixerade. Det stör mig enormt mycket!

    SvaraRadera