måndag 4 april 2011

San Fransisco - del 7 - norr om staden

En dag tog vi bilen och körde norrut över Golden Gatebron. Vi följde anvisningarna från vår svensktalande GPS. Vi vågade inte veva ner rutorna om någon polis skulle ta illa upp när den sa: hocker. Polisen skulle nog inte förstå att den pratade svenska (det gjorde ju knappt vi heller)
Vår GPS som säger fula ord och obegripliga saker
Vi åkte till Muir Woods. Vi hade inte tid att åka ända bort till de riktigt stora redwoodträden men Muir Woods är en redwoodskog som ligger riktigt nära San Fransisco. Man fick betala inträde och ge sig in i skogen. Som vanligt under vår resa regnade det så vi begav oss inte in i skogens djup utan höll oss på turistslingan


Här ser ni ett träd som har en ormbunksperuk på sig. Det såg riktigt häftigt ut

Och här har vi ett av redwoodträden. 

Efter utflykten i skogen åkte vi vidare mot Sonoma Valley och gick på vinprovning.  Nu spöregnade det ordentligt så vi fick stanna länge inne på vinprovningarna. Från det här nyöppnade stället (som hade vinprovning inne i samhället) köpte vi dessutom med oss några flaskor.

9 kommentarer:

  1. Coolt! och vad bra att ni höll er till turistslingan, tänk att förvilla sig där lixom....

    SvaraRadera
  2. Nämen nu får du sluta med dessa inlägg, alternativt bekosta en resa åt mig dit... :D

    SvaraRadera
  3. Jättemysigt!
    Jag har varit i San Fransisco, för sisådär 200 år sedan eller nå´t*fniss*, alltså då i min gröna ungdom. Åkte över den där bron, och sedan så åkte vi spårvagn i staden...ungefär det jag kommer ihåg*ASG*. Nej, lite till såklart...bland annat Chinatown, och någon bar högst upp i ett hotell som snurrade runt. Baren alltså*fniss*, så kunde man sitta där och kolla ut och runt på staden.

    Tror säkert att ni hade en toppensemester!

    SvaraRadera
  4. Ah, häftigt!
    Den där bron åkte jag över för många många (många) år sedan. Men det var knappt för min pojkvän som körde var höjdrädd, den stackarn.

    SvaraRadera
  5. WOW. Vilket vackert träd. Så fint foto.

    SvaraRadera
  6. Jag vill också ha en GPS som säger fula ord. :)

    SvaraRadera
  7. Härligt! Vilka fina bilder!

    SvaraRadera
  8. Vackra bilder! Jag vill också åka på Golden gatebron.
    Trädbilden gillar jag!

    SvaraRadera