fredag 21 november 2014

Telefonkö är inte min grej

Maken var och köpte en TV med Viasatparabol. Vem får sen sitta med det praktiska? Jo lilla jag.

Vad har jag sysslat med ikväll då? Jo först satt jag i telefonkö i 10 min innan jag kom fram till en trevlig kvinna som svarade på en del frågor. Sen skulle jag välja kanalpaket men det kunde inte hon hjälpa mig med och man kunde inte göra det på hemsidan (?!) så hon kopplade mig vidare.

Jag fick sitta minst 10 min till i telefonkö innan jag kom fram till en annan trevlig kvinna som registrerade kanalvalet. Lämnade sen över luren till maken som hade en fråga av mer teknisk karaktär. Jag kan säga att han inte är utrustad med samma tålamod som hans fru så han la på (han sket i att sitta 10 min i telefonkö).

Nu undrar ni väl varför jag inte skiter i det om inte maken fixar detta som han har orsakat. Jo det beror på att om jag inte gör det så blir det inte gjort vilket i sin tur resulterar i dyrare kostnader för hela familjen.

Är jag sur/arg/förbannad tror ni? Ja ni tror alldeles rätt.

5 kommentarer:

  1. Den senaste tiden har jag oxå suttit i en massa telefonköer. det tar verkligen på tålamodet, men det ärju bara att vänta annars händer ingenting.

    SvaraRadera
  2. Jag chansar på småirriterad. :) Jag HATAR dessa telefonköer som dumförklarar oss. Vissa saker var bättre förr. Helgkram Bosse Lidén

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det löser sig, jag kan själv inte LEVA utan teve.

    SvaraRadera
  4. Det är samma här, jag får ta det tekniska. Men så f-n om jag ringer om det, det får han göra själv. Om det gäller tv. Dator är skillnad, den använder inte han! Fattar jag innan att han inte fixar infon (oftast inte att vidarebefordra till mig) Så får jag väl ändå ringa. Tur man är så skärpt ;) Sen får nån av ungarna ändå reda ut det om jag misslyckas.

    SvaraRadera
  5. Hmm. Verkar som om din och min make är stöpta ur samma form. ;)

    SvaraRadera