torsdag 6 mars 2014

Gammal och skröpplig

Har haft problem med mina fötter från och till i några år vilket gör att jag inte kan springa längre (något som jag faktiskt saknar).

Nu har jag kört lite crosstrainer på gymet och tyckt att det funkat ganska bra. Men nu börjar hälsenan spöka igen.

SUCK!

Bara att backa tillbaka till ruta ett igen. Vila och smyga igång och hoppas att det håller. Det var nog det där smyga igång som sket sig...

Jag vet att man ska ta det lugnt, men det är inte riktigt min grej. Nästa gång ska jag i alla fall inte köra 30 min 2 dagar i rad utan ta lite kortare stunder och max varannan dag.

8 kommentarer:

  1. Antar att du redan hört detta till leda: tåhävningar och stretch.
    Jag försöker köra det varje kväll, glömmer allt som oftast, och när jag slarvar får jag känning i hälsenan direkt. Dumt. Därför försöker jag verkligen att tåhäva varje dag.

    SvaraRadera
  2. Det är så jäkla trist när kroppen ba: jag vill inte vara med längre. Dra till Bahamas, vill man säga åt kroppen. Huvet vill ju -.-

    SvaraRadera
  3. Åh min Funbeat-kompis! Har allt sett dina träningspass, och då längtar jag gymmet!
    Cykel? Kan det funka bättre?

    SvaraRadera
  4. Så jobbigt med dina fötter! Hoppas de lugnar ner sig om du tar det lite försiktigt.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Trist med bakslag. Jag känner igen mig själv. Man vill på det ordentligt istället för att ta det i små doser.

    SvaraRadera
  6. Har just upptäckt "Curves" träning för kvinnor o om det finns där du bor kan det nog passa dig, hydraliska tyngder o mjukt o fint.
    Jag trivs väldigt bra där efter att ha hoppat runt.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  7. Jag kände mig urgammal idag när jag försökte få in plåten i ugnen och det tog emot så att jag fick stå som en krok för länge. Illa sa jag. Det är på väg utför :))

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  8. Varannan dag låter bra!

    SvaraRadera