måndag 11 mars 2013

Ambivalent


Nästan alla läser eller har läst Femtio nyanser av honom av E L James men det har inte jag.

Eftersom jag känner mig lite tveksam till om det är värt att läsa boken så har jag frågat de jag känner som har läst boken om den är värd att läsa. Nästan all säger att den inte var så bra, att det nästan var  för mycket sex men att jag absolut ska läsa den.

Har ni läst den? Vad tycket ni? Ska jag läsa den?

Jag känner mig verkligen velig. Jag har en massa andra böcker som jag vill läsa men vet oxå att man ibland känt så för vissa böcker och sen när man äntligen läser dem så har de verkligen varit bra.

Vad säger ni?

9 kommentarer:

  1. Jag har inte läst den, inte ens hört talas om den :)

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst och de jag frågat har inte varit så värst imponerade. Dåligt språk säger många, och det är något jag inte fixar. Nä, jag betar av min hög här hemma :-)

    SvaraRadera
  3. Jag har bara läst ettan än så länge och tycker inte alls att det var så mycket sex som jag hade trott. Visst byggs det upp en stämning väldigt mycket, men det där rena sexet var inte mycket av.. Jag tyckte den var bra och ska absolut läsa tvåan och trean.
    Sån är jag ;-)

    SvaraRadera
  4. Jag har läst alla tre. De var mycket sex i den första. När jag läste del två och del tre insåg jag att det behövdes för att bygga upp karaktärerna. I dessa delar har sexet en mindre plats. Jag vill absolut inte vara utan den läsupplevelsen Kan finnas en annan aspekt på att läsa. Den är ett samtalsämne som kommer upp lite då och då. Kan vara kul att kunna delta
    Ha en bra läsning

    SvaraRadera
  5. Jag har läst alla 3. Jag älskade dem, de blir bättre o bättre tycker jag. Gillar man inte sex så ska man ju givetvis inte läsa dem men det gör jag:-))

    SvaraRadera
  6. Har ställt samma fråga.... ;o)
    Och har liksom du fått olika svar.

    Vissa tycker att böckerna är såååå bra och andra vill inte läsa mer än några tiotal sidor. Och det är den grejen som intresserar mej. Är dom bra för att man blir upphetsad av dom eller finns det en handling i dom....??
    Hovdamen Yoyce har tills vidare gett det mest utförligaste svaret... ;o))

    Tack för det! Jag kanske läser dom ;o)

    SvaraRadera
  7. Jag har inte heller läst den, kanske p.g.a av vad andra har sagt.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  8. Jag har läst de två första böckerna och jag gillade dem inte. Jag hade visserligen en helt annan föreställning om dem - trodde att det skulle vara råare sex och hemskare, typ övergrepp och våld. Det gör inget att det inte var det, för det hade jag inte orkat läsa.

    Det var mycket sex och det var spännande läsning de första gångerna, sen tröttnade jag - det var samma uttryck hela tiden, till slut bläddrade jag förbi de scenerna.

    Språket är det som stör mig mest. Det var stundtals irriterande dåligt. Med onödiga upprepningar och förklaringar, som om jag som läsare vore trögfattad.

    Nej, icke godkänt får de av mig och tredje boken kommer jag inte att läsa.

    SvaraRadera
  9. Om man vill läsa om s/m sex när det är som bäst/värst så läs Grannen istället, skriven av Butler - Öhrlund. Det lilla jag läst i 50 nyanser var så dåligt, typ kiosklitteratur så jag orkade inte ens med skiten...

    SvaraRadera