torsdag 3 januari 2013

Det här med kundtjänster

Jag ringde Telia på gamla hederliga 90 200 och kom fram till en röst som uppmanade mig att säga vad det gällde. När jag gjort det fick jag flera alternativ och sen ytterligare alternativ. Sen säger rösten att kundtjänst stänger kl 17.00.


Men varför inte säga det direkt? Istället får de mig att tro att det är öppet och slösar min tid och får mig att göra en massa val helt i onödan

15 kommentarer:

  1. Irriterande! Påminner mig att vi också skulle ringa Telia, det lockar ju inte direkt.

    SvaraRadera
  2. Ordet kundtjänst känns inte helt relevant i Telias sammanhang.

    SvaraRadera
  3. jamen fy fan så störande!

    SvaraRadera
  4. Har gjort precis samma sak en gång i tiden och jag nästan slängde luren åt h-e...

    SvaraRadera
  5. Sambon ringde Telia och felanmälde vår fasta hemmatelefon i fredags. De skulle göra en felsökning sa de. I lördags ringde de tillbaka och sa att de hittat orsaken och rättat till felet. De kostade oss ingenting. Kundtjänsten jobbar tydligen på lördagar!

    SvaraRadera
  6. Outgrundliga äro Telias vägar!

    SvaraRadera
  7. Kundtjänst, det är nog mitt nya jobb. Och jag kommer ALLTID att ha stängt..

    SvaraRadera
  8. Men Telia kan ju göra en helt galen. Enough said!

    SvaraRadera
  9. Sånt där får jag krupp på!

    SvaraRadera
  10. Oj, ibland blir man bara helt matt....

    SvaraRadera
  11. Kaaaatjing....och Telia fick inkomst av ditt väntande i luren.

    SvaraRadera
  12. Jag känner mer och mer att snart måste jag skriva ett kåseri om Telia. Det ska inte vara positiv reklam. Fast de säger ju att all reklam är bra. Hm! Jag vet inte hur många timmar min fru la ner på att ringa, vänta, tjata med olika personer på Telia när vi flyttade sist. Suck. :(

    SvaraRadera