onsdag 22 juni 2011

Hjulen på bussen...

Att åka buss med SL kan ibland vara en annorlunda upplevelse. I vanliga fall läser jag på bussen och ser därför inte vad som händer men idag tog jag en annan väg och det blev en 10 minuters bussresa utan bok. Och vad det händer grejer som man inte ser i vanliga fall.

Det var nog en ganska färsk busschaufför som körde för så fort det blev lite knepigt dvs trångt, möte eller liknande såg jag att han satt och pratade för sig själv. Det funkade i alla fall bra eftersom han tog mig hem ordentligt. Däremot höll han på att köra på en tjej som sprang mitt i vägen för att hinna med bussen

Bakom mig satt en man som luktade väldigt illa. Jag säger inget om man luktar svett eller annan färsk lukt. Men denna man luktade skitig människa dvs otvättad kropp och smutsiga kläder. Sånt tycker jag är äckligt och det hade jag gärna sluppit på min resa.

När jag  var två hållplatser hemifrån klev dottern och hennes kompis på och jag fick trevligt sällskap.

8 kommentarer:

  1. Jag åker ju inte buss men jag plockar upp folk å busshållplatser om de ser intressanta ut ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att Fru Venus är rätt rolig! Illaluktande gubbar däremot är helt onödiga, bort med dom!!
    Tack för kommentaren, jag har redan betalt fakturan och jag ska ringa till dom imorgon. Jag har fått ett intyg på att jag inte har någon inkomst för tillfället så kanske att det går vägen :)

    SvaraRadera
  3. Ja välkommen till verkligheten. Jag tror att jag ska börja läsa som du gör när jag åker buss. Många gånger blir jag så illa berörd när jag förstår hur en del människor har det. Det värsta är ju att jag kan inte göra något för att hjälpa dom
    Ha en morgondag

    SvaraRadera
  4. Det händer verkligen en hel del på en busstur!

    SvaraRadera
  5. Inte heller jag längtar efter luktande eller doftande ressällskap. Luktar någon för mycket, mår ja illa. Doftar någon för mycket, kan jag inte andas...

    Är det ok att jag har länkat till dig från min blogg?

    /oinloggad Malde
    Har inte funkat att vara inloggad och kommentera hos dig på ett par dagar nu...

    SvaraRadera
  6. Bussar + sommar + värme = otäck blandning av den ena odören efter den andra. Men ibland måste man ju.

    Ha en fin, fin midsommar!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Nej, nu minns jag en gammal kvinna för så där 20 år sedan ... hennes lukt sate sig på mina kläder och det enda jag hade gjort var att stå bakom henne i en rulltrappa, fy!

    SvaraRadera